Social media campagnes
Grotere naamsbekendheid
Voordat mensen jouw product of dienst zullen overwegen, moeten ze bewust zijn van jouw bestaan. Bij het vergroten van je naamsbekendheid vertel je mensen die jou nog niet kennen, wat jouw bedrijf zo waardevol maakt. Zodat mensen zich jou herinneren als ze je nodig hebben.
Meer bezoekers op je website
Als mensen meer affiniteit met jouw merk krijgen, wil je ze informeren waarom ze voor jou moeten kiezen. Met een verkeercampagne stimuleer je jouw doelgroep om de website te bezoeken. Hier deel je informatie over je product of dienst, zodat mensen een goede afweging kunnen maken.
Interactie met je doelgroep
Als mensen jouw merk kennen, wil je een relatie met ze gaan opbouwen. Dat kan bijvoorbeeld door content te promoten die je doelgroep kan delen, leuk vinden of waarop ze kunnen reageren. Door deze vormen van interactie leren mensen jouw merk kennen en vertrouwen.
Meer leads en conversies
Uiteindelijk ben je op zoek naar meer offerteaanvragen, aankopen of donaties. Je wilt mensen bereiken die bekend zijn met jouw product en interesse hebben getoond. Dit is de laatste fase binnen een campagne waarin je hen wilt overtuigen om jouw product of dienst af te nemen.
Hoe wij werken
We baseren ons op de social media marketing funnel. Hierbij zetten we social media in om je doelgroep via 4 fases te bereiken. Door middel van meerdere contactmomenten zal iemand overwegen om jouw product of dienst af te nemen. Bij elke volgende fase wordt je doelgroep specifieker.
Naamsbekendheid
Je merk wordt voor de eerste keer geïntroduceerd bij je doelgroep. We beoordelen de campagne op het aantal vertoningen en hoeveel mensen we bereikt hebben.
Interesse en interactie
We proberen een relatie met je doelgroep op te bouwen. Bij de campagne kijken we naar de betrokkenheid bij een advertentie, zoals reacties, klikken en deelacties.
Overweging
We willen je doelgroep laten overwegen om je product of dienst af te nemen. De campagne wordt beoordeeld op basis van het aantal klikken naar je website.
Actie
We moedigen de doelgroep van potentiële klanten aan om actie te ondernemen. De campagne wordt beoordeeld op basis van het aantal conversies.
We adverteren via deze kanalen
Via Facebook bereik je mensen op basis van demografische gegevens of interesses. Facebook is het meestgebruikte platform.
Met LinkedIn bereik je mensen op basis van hun functie, ervaring of de bedrijfstak waarin ze werkzaam zijn.
Facebook en Instagram gebruiken hetzelfde advertentieplatform. Bij Instagram ligt de nadruk nog meer op beeld en uitstraling.
Bij Twitter bereik je mensen op basis van interesses, trefwoorden of als ze een bepaald Twitter-account volgen.
Wil jij groeien met je bedrijf?
Gemiddeld brengen Nederlanders 98 minuten per dag op social media door. Het is dus bij uitstek de plek om jouw doelgroep te ontmoeten. Adverteren op social media kan heel gericht en is veel goedkoper dan traditionelere manieren van adverteren. We denken graag mee hoe jij social media in kunt zetten om je bedrijf te laten groeien.